Demontage

De door mij aangekochte Daimler SP250 (567DYX) is een orgineel rechtsgestuurde B-Spec uit 1962. Hier in Nederland wil ik natuurlijk gewoon met een LHD auto rijden. En dus moest de body van chassis gelift worden. Op basis van de eerder aangekochte LHD body van Bryan Purves zijn er mallen gemaakt van het tussenschot (firewall) waarmee de auto getransformeerd kon worden van RHD naar LHD.

Daarnaast bood het scheiden van chassis en body de mogelijkheid om deze los van elkaar te perfectioneren. Het chassis was al eerder in de epoxylak gezet, echter dit had de Engelsman met een bokkenkwast gedaan en volgens mij zijn er in Engeland toch ook echt verfrollertjes te koop waarmee een veel mooier resultaat verkregen wordt. En dus, oude epoxy geschuurd en geheel nieuwe epoxylaag aangebracht en vervolgens afgelakt met hoogglans zwarte lak.

De body had eerder in Engeland rechtsvoor schade opgelopen en deze was bedroevend slecht hersteld. De LHD body bood wederom uitkomst: er werd een mal gemaakt van het rechter-voorspatbord en met deze mal werd de schade op de juiste manier hersteld.

Plaats een reactie